​Het beste van RetailWatching: week 47

​Het beste van RetailWatching: week 47

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom Blokker een marktplaats opent
Blokker Holding zag het online spel om zich heen steeds meer verschuiven van de klassieke webshop naar platforms en marktplaatsen. Sinds vorige week mengt het winkelconcern zich zelf in dat spel, met de lancering van Nextail Connect! Winkelformule Blokker is als eerste aangesloten, en verkoopt dus als eerste producten van andere retailers. Daarbij wordt puur gekeken naar de behoefte van de consument, vertelt algemeen directeur Antoine Brouwer van Nextail. “Om het te hebben over verkoop van producten van concurrenten, dat is oud denken.”

Het grootste vlaggenschip van Lego
Eigen winkels openen, dat doet Lego al een hele tijd. De speelgoedfabrikant heeft er ruim 130. Maar zo'n grote als onlangs in Londen opende was er nog niet.

Waarom Kamera Express de markt overklast
Van alle retailers, wordt de elektronicabranche misschien wel het hardst getroffen. Maand op maand zien elektronicawinkels hun omzetten fors dalen. En dan is er nog de reeks faillissementen. Alleen dit jaar al vielen Paradigit, Foto Klein en Scheer & Foppen om. Onder meer BAS Group, Harense Smid en Block gingen hen al voor. Kamera Express groeit volledig tegen de stroom in als kool. Dit jaar verwacht de retailer een omzetplus van 43 procent. Een belangrijke factor volgens oprichter en eigenaar Peter Merceij: “Ik sta altijd met mijn poten in de klei.”

Waarom vergrijzing (ook) een kans is voor retail
Waar de een problemen ziet, predikt de ander oplossingen en waar gevaren zijn, zijn vaak ook kansen. Soms is het maar net wie de kwestie bekijkt. Amper een week nadat Q&A de noodklok luidde over de nadelige gevolgen van vergrijzing voor retail, bekijkt ING de ontwikkeling van een andere kant. In het rapport ‘Vergrijzing als kans’ schetst de bank waarom retailers de oudere doelgroep vooral moet omarmen.

Hoe Prénatal zijn voorraad optimaliseert
Een betrouwbare voorraadadministratie is onontbeerlijk voor retailers. Regelmatig tellen is de enige manier om te garanderen dat de voorraad in het IT-systeem overeenkomt met die in de winkels. Prénatal heeft zijn winkelmedewerkers daarom uitgerust met mobiele devices, zodat ze zelf de stand van zaken kunnen inventariseren.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!