Spar wil de komende vijf jaar driehonderd nieuwe winkels openen in Thailand. De supermarktketen is daarvoor een samenwerking aangegaan met Bangchak Retail Company. Er wordt 74 miljoen euro geïnvesteerd in de Thaise uitbreiding.
De eerste vestiging is inmiddels geopend. BCR wil nog dit jaar over zeven vestigingen beschikken, gevolgd door vijftig tot tachtig winkelopeningen per jaar. In 2020 wil het bedrijf een omzet boeken van 245 miljoen euro.
Spar is al flink vertegenwoordigd in Azië, met hypermarkten, supermarkten, gemakswinkels en webshops in landen als China, India en Indonesië. “De lancering in Thailand in samenwerking met BCR is een grote en belangrijke stap vooruit in de verdere expansie van Spar in Aziatische markten”, stelt managing director Tobias Wasmuht.
Spar International telt momenteel ruim twaalfduizend winkels. Het in Amsterdam gevestigde retailconcern was vorig jaar goed voor 33 miljard euro omzet.
Reacties 0