Vertrouwd, maar toch nieuw en kleurrijk. Damesmodeketen Norah heeft zichzelf opnieuw uitgevonden met een fris winkelconcept. De vestiging in Maastricht kreeg de primeur, inclusief een nieuw logo op de gevel.
Het nieuwe jasje van Norah is toekomstbestendig voor de geplande expansie. Na de opening in Maastricht zal de keten ook zijn winkel in Leeuwarden ombouwen. Uiteindelijk krijgen alle 100 Norah-winkels een update met een nieuwe pay-off, een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe kernwaarde.
“De winkels worden verbouwd om ze meer inspirerend en kleurrijker te maken. Dat past ook bij het merk”, zei ceo Han Sterk eerder tegen RetailTrends. Verder is het nieuwe winkelconcept opgebouwd uit verschillende modulaire zones en elementen. Daarmee kan de damesketen naar eigen zeggen inspelen op nieuwe collecties en assortimenten.
Tekst loopt door onder het beeld.
Zo is er voor in de winkel de module ‘Norah’s Nieuw’...
Vertrouwd, maar toch nieuw en kleurrijk. Damesmodeketen Norah heeft zichzelf opnieuw uitgevonden met een fris winkelconcept. De vestiging in Maastricht kreeg de primeur, inclusief een nieuw logo op de gevel.
Het nieuwe jasje van Norah is toekomstbestendig voor de geplande expansie. Na de opening in Maastricht zal de keten ook zijn winkel in Leeuwarden ombouwen. Uiteindelijk krijgen alle 100 Norah-winkels een update met een nieuwe pay-off, een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe kernwaarde.
“De winkels worden verbouwd om ze meer inspirerend en kleurrijker te maken. Dat past ook bij het merk”, zei ceo Han Sterk eerder tegen RetailTrends. Verder is het nieuwe winkelconcept opgebouwd uit verschillende modulaire zones en elementen. Daarmee kan de damesketen naar eigen zeggen inspelen op nieuwe collecties en assortimenten.
Tekst loopt door onder het beeld.
Zo is er voor in de winkel de module ‘Norah’s Nieuw’ te vinden waar wekelijks een wisselende collectie wordt gepresenteerd. Bij de zone ‘Norah’s Kleur’ zijn de kledingitems op kleur gesorteerd. Daarmee hoopt Norah dat klanten eenvoudig een goed overzicht krijgen en makkelijk kunnen winkelen. Ook is er ‘Norah’s Stijl’ waar items te vinden zijn die bijvoorbeeld gebaseerd zijn op regionale voorkeuren.
De keten wil zich met het nieuwe winkelconcept vooral focussen op service, inspiratie en klantgerichtheid. Naast kleding zijn er ook accessoires, schoenen en lifestyleproducten te koop.
Tekst loopt door onder het beeld.
De sfeer van de winkel is herkenbaar en tegelijkertijd ook vernieuwend. Denk aan de kenmerkende roze kleuraccenten en opvallende kleuren als oranje, rood en lichtblauw. Houten meubels en rode vloerelementen zorgen voor een warme sfeer.
Sterk stelt dat verandering van het concept leuk is, maar dat je wel moet oppassen om je oude doelgroep (de trendy vrouw) niet tegen je in het harnas te jagen. “De mensen die al langer bij ons winkelen zijn ‘friend of the brand’. Die moet je koesteren. Tegelijk is het ook belangrijk dat we een nieuwe doelgroep aanboren. Onze propositie is al dat iedereen gelijk is. De tijdsgeest is daar inmiddels al veel meer naar dan 10 jaar geleden. En wij zijn dat al gewoon.”
Tekst loopt door onder het beeld.
Norah blaast dit jaar 10 kaarsjes uit. Met 100 winkels is het modebedrijf inmiddels uitgegroeid tot een serieuze speler in de Nederlandse markt. In dit interview met ceo Han Sterk lees je bijvoorbeeld dat de keten zich wil profileren als krachtig A-merk. “We moeten ons positioneren als A-merk en geen slapende reus zijn.”