​HEMA brengt verlies fors terug

​HEMA brengt verlies fors terug

HEMA heeft zijn omzet in het derde kwartaal opnieuw zien stijgen. Het nettoverlies werd bovendien teruggebracht van bijna 29 miljoen naar 1,6 miljoen euro.

De omzet steeg met bijna drie procent, van bijna 293 miljoen tot ruim 301 miljoen euro. Die groei is te danken aan zowel betere like-for-like verkopen als de opening van nieuwe winkels. De vergelijkbare omzet groeide met 0,2 procent, terwijl er netto 21 winkels bijkwamen.

Met name de verkoop van huishoudelijke artikelen, kleding en verzorgingsproducten zat in de lift. De foodomzet liep juist met vijf procent terug, naar eigen zeggen onder meer door een lager aantal promoties op dat vlak. HEMA laat verder weten dat de aangepaste ebita met ruim 33 procent is gestegen tot 31,3 miljoen euro.

HEMA groeide in het derde kwartaal met 1,5 procent in Nederland. De omzet liep in ons land op tot 233 miljoen euro. In Frankrijk was de groei met zeventien procent aanmerkelijk sterker, terwijl in Duitsland juist een krimp van bijna drie procent zichtbaar was. Met 44 procent groeide HEMA het sterkst in de ‘overige markten’.

Ceo Tjeerd Jegen spreekt van ‘opnieuw een goed kwartaal, ondanks het exceptioneel warme weer in september’. “We liggen op schema met onze groeistrategie, die bestaat uit revitalisatie in de Benelux, internationale expansie en online groei.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!