In het vernieuwde onlineplatform voor Vivante-ondernemers is de mogelijkheid van een webshop geïntegreerd. Individuele ondernemers kunnen daarmee straks op lokaal niveau aan de slag, zegt formulemanager Sandra van Rutten van de woningtextielspecialist op RetailWatching.
Ondernemers die lokaal een webshop openen, worden gehouden aan de collectieve prijzen die Vivante hanteert. De retailer zal met e-commerce beginnen met de producten waarop nog niet zo veel concurrentie is. Welke dat zijn, wil Van Rutten niet kwijt. De formulemanager benadrukt dat het nog niet zeker is of Vivante als groep in e-commerce stapt. “Binnen woningtextiel is online nog zo klein, dat je echt goed moet kijken waarin je investeert”, verklaart Van Rutten. Meubels en bedden worden volgens haar al veel meer online verkocht dan de producten van Vivante.
Het aantal fysieke winkels wil Vivante uitbreiden van de huidige 21 naar zo’n 35 tot veertig winkels, zegt Van Rutten verder. Vooral in Limburg en de Randstad is de retailer volgens de formulemanager nog ondervertegenwoordigd. De nieuwe ondernemers zoekt Vivante zowel in solitaire woningtextielspeciaalzaken, als in winkels met een breder assortiment waar Vivante een afdeling voor zijn rekening kan nemen.
Van Rutten gaat op RetailWatching dieper in op de groeiplannen en formulevernieuwingen van Vivante.
Reacties 0