Plus brengt zijn Briljant 2.0-formule volgend jaar in nog eens vier tot vijf pilotwinkels. Uiteindelijk moet het sterk op vers gerichte concept naar alle 260 vestigingen worden uitgerold, zegt projectleider Peter van Mourik op RetailWatching.
De winkel in Abcoude ging vorige maand als eerste om naar het nieuwe concept. De eerste resultaten zijn volgens Van Mourik bemoedigend. Het omzetaandeel van het voorste gedeelte van de nieuwe versafdeling 'de Makerij' gaat richting de anderhalf tot twee procent, terwijl op één procent was gerekend. “Maar nu eens zien of het ook in januari en februari loopt”, aldus de projectleider.
Na een pilot van een jaar wordt besloten tot een eventuele verdere uitrol. De testwinkels zijn geconcentreerd in het westen van het land, vanwege de interesse van ondernemers op die locaties. Het concept kan echter door heel Nederland werken, verwacht Van Mourik.
In de nieuwe winkel worden vierhonderd nieuwe producten geïntroduceerd. Daarnaast worden op de afdeling ‘Makerij’ verschillende maaltijden ter plekke bereid. Onder meer pizza’s, sandwiches en vis worden ter plekke klaargemaakt.
Op RetailWatching gaat Van Mourik dieper in op het nieuwe winkelconcept van Plus.
Reacties 0