HEMA wil op termijn de mogelijkheden van het betreden van nieuwe markten bekijken. Daarbij wordt een sprong naar de Amerikaanse of Aziatische markt niet uitgesloten, zegt topman Tjeerd Jegen in de Spaanse zakenkrant Expansión.
Internationale expansie is een cruciaal onderdeel van de strategie van HEMA, stelt Jegen. “We zullen ons de komende jaren blijven richten op de landen waar we al actief zijn.” Een uitbreiding in Spanje heeft volgens hem prioriteit, mede vanwege het vertrouwen in de lokale economie, ondersteuning vanuit de overheid en gekwalificeerd personeel.
HEMA opende vorige week zijn vierde winkel in Madrid en heeft eveneens een winkel in Barcelona. “Ons doel is om in 2018 ongeveer vijftien winkels te hebben”, aldus Jegen, die op dat moment wil bepalen wat de beste manier voor verdere groei is. Verder laat de topman weten nu op zoek te zijn naar locaties in het noorden van het land.
Jegen liet onlangs al weten dat landen uit het Midden-Oosten staan te springen om HEMA te verwelkomen. Daarnaast noemde formulemanager Saskia een winkel in New York ‘ooit’ haalbaar. De Nederlandse winkelketen gaat voorlopig echter nog geen nieuwe landen aandoen, zei Jegen toen al. “We moeten zorgen dat we het goed doen in de landen waar we zijn.”
Reacties 0