Thuisbezorgd.nl mag gelijke prijzen eisen

De ‘gelijke-prijsgarantie’ die Thuisbezorgd.nl als voorwaarde stelt aan aangesloten restaurants, is niet nadelig voor consumenten. Zij hebben voldoende keuze voor het laten bezorgen of afhalen van maaltijden, zo concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM) uit een vooronderzoek.

De toezichthouder noemt platforms als Hungry.nl en Sneleten.nl als alternatieven voor Thuisbezorgd.nl, net als websites van restaurants zelf. Bovendien kunnen restaurants zelf kiezen waar en op welke manier ze hun eten aanbieden. Daarnaast acht de ACM het niet nodig om in een snel veranderende markt als de maaltijdbezorging op te treden tegen de voorwaarden van Thuisbezorgd.nl. De instantie noemt de opkomst van concepten als foodora, Deliveroo en UberEats als voorbeelden.

Omdat consumenten steeds meer online doen, kwamen de voorwaarden van Thuisbezord.nl op de radar bij de ACM. Voldoende online keuze voor consumenten is voor de toezichthouder dit en volgend jaar een van de belangrijkste thema’s. Bovendien kunnen onlineplatforms snel een sterke positie krijgen, wat risico’s met zich meebrengt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!