Bruna spil in pakketpuntenstrijd

Bruna is een samenwerking gestart met DHL en Sandd. De winkelketen opent bemande en onbemande balies in de winkels voor het ophalen en versturen van pakketten.

De retailer wil zijn winkels met deze nieuwe pakketpunten naar eigen zeggen voorzien van een ‘brugfunctie’ tussen aanbieder, vervoerder en consument. Klanten kunnen er pakketten verzenden, ophalen en retourneren. De stap is ‘in het belang van de totale keten’, zegt algemeen directeur Fred Zeegers. Hij verwacht traffic- en omzetgroei als gevolg van de nieuwe pakketpunten.

PostNL, aandeelhouder van Bruna, heeft exclusieve loketten in zo’n 230 winkels van Bruna, maar die zullen verdwijnen. De eerste zogeheten Bruna Hubs komen in vestigingen waar PostNL niet zit, omdat de contracten met het postbedrijf voor een jaar zijn aangegaan, zegt een woordvoerder tegen RTL Z. PostNL zegt ook met Bruna te willen blijven samenwerken in de ‘neutrale’ nieuwe balies. Het postbedrijf wil dan wel dat het merk PostNL zichtbaar blijft.

Bruna zegt nog met meerdere partijen in gesprek te zijn over een samenwerking in de nieuwe punten, waaronder PostNL. Sandd-topman Ronald van de Laar noemt het tegenover het ANP echter ‘geen optie’ dat PostNL achter hetzelfde loket komt als Sandd en DHL.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!