De experimenten van Media-Saturn met kleinere winkels zijn succesvol. Dat betekent dat het toekomstige Ceconomy niet alleen grote winkels van twee of drieduizend vierkante meter hoeft te openen, zegt beoogd ceo Pieter Haas tegenover Het Financieele Dagblad.
Winkels zijn volgens Haas, nu nog topman van Media-Saturn, een essentieel onderdeel van de multichannelstrategie van het elektronicaconcern. Ook in de toekomst komen er vestigingen bij. “Dat kunnen ook kleinere winkels in kleinere steden zijn”, aldus Haas.
De retailer test momenteel ook shop-in-shops, bijvoorbeeld bij Tesco in Hongarije. “We hebben ook winkels gesloten en er een aantal verkleind, waardoor onze winstgevendheid is vergroot.”
De Nederlander gelooft verder dat niet je met producten alleen nog geld kunt verdienen. Daarom zet hij in op meer diensten, zoals extra verzekeringen, reparaties en personalisering van producten. Die categorie is nu goed voor zes procent van de omzet bij Media-Saturn. “Dat moet naar tien procent kunnen”, aldus Haas.
Reacties 0