Stuffstr maakt het consumenten mogelijk om eigen spullen te doneren, te repareren of aan vrienden te geven. De app wil het aantal ongebruikte items flink terugdringen, vertelt oprichter John Atcheson tegenover GeekWire.
Tachtig procent van de producten in het gemiddelde Amerikaanse huishouden zou minder dan één keer per maand gebruikt worden. Daarvan wordt uiteindelijk zo’n zeventig procent weggegooid. Via Stuffstr kunnen ze een eigen bibliotheek aanmaken van producten die ze niet meer nodig hebben.
H&M was vorige maand de eerste grote partner van Stuffstr. De Zweedse modeketen heeft zijn kledinginzamelingsinitiatief aan de app gekoppeld. Daardoor kunnen gebruikers de dichtstbijzijnde vestiging van H&M vinden, waar ze hun ongewenste kleding kunnen afgeven.
Ook retailers als Amazon en The North Face hebben zich aan de app verbonden, waarbij gebruikers soms worden beloond met korting in ruil voor donaties. Stuffstr heeft de ambitie om elke retailer ter wereld te koppelen, aldus Atcheson.
Reacties 0