De Belgische supermarktketen Delhaize heeft eigen maaltijdboxen geïntroduceerd. Het dochterbedrijf van Ahold Delhaize gaat daarmee de strijd aan met HelloFresh, schrijft zakenkrant De Tijd.
HelloFresh verkoopt al enkele jaren maaltijdboxen, met daarin recepten en bijbehorende ingrediënten. Carrefour lanceerde in september een eigen maaltijdbox. Delhaize heeft volgend een woordvoerder hulp gehad bij de ontwikkeling van de dozen. “Het idee om de boxen te lanceren komt van ons, maar we hebben wel tips gekregen van Ahold Delhaize en Albert Heijn.” Albert Heijn ging vorig jaar zomer onder de vlag van Allerhande van start met een maaltijdbox.
Delhaize levert sinds september ook boodschappen aan huis. Voorheen konden klanten die alleen ophalen in de winkels. “Ondertussen zijn thuisleveringen mogelijk in zestig procent van het land en dat gebied blijft groeien”, aldus de woordvoerder.
De online omzet van Delhaize groeit hard, maar is volgens hem nog klein in vergelijking met de fysieke omzet. 2016 is het jaar waarin online boodschappen bestellen normaal werd, stelt hij. “We verwachten dat 2017 het definitieve doorbraakjaar wordt.”
Reacties 0