SmartyFeedback start in Nederland met het geven van korting in ruil voor het achterlaten van een review. Gebruikers van de app kunnen vijf tot twintig procent van het aankoopbedrag teruggestort krijgen, vertelt de Nederlandse ceo Jean Lub in De Gelderlander.
Het concept is al gelanceerd in Bulgarije en Israël. De eerste zes maanden van dit jaar moet de app worden uitgerold in Nederland, waarbij Nijmegen en Amsterdam als eerste worden aangedaan. “Nog voor de Vierdaagsefeesten moet een groot deel van de Nijmeegse horeca en winkels zijn aangehaakt”, aldus Lub.
Deelnemende retailers betalen Smarty maandelijks een bedrag om deel te nemen. Daarbovenop ontvangt Smarty hetzelfde bedrag als de gebruiker van de app krijgt uitgekeerd. Als een retailer een product van honderd euro met vijf procent verkoopt, moet hij dus in totaal tien procent afstaan.
De ondernemer krijgt daar niet alleen een review voor terug, maar krijgt ook toegang tot de data van de gebruiker. Daarnaast kan hij via een messengerservice direct met de klant communiceren en hem een aanbieding versturen op zijn telefoon als de klant in de buurt van de winkel is.
Reacties 0