Jumbo haalt momenteel zo’n anderhalf tot twee procent van de omzet uit zijn online activiteiten. De Veghelse keten heeft nog geen winst geboekt met zijn webwinkel, zo laat cfo Ton van Veen weten.
Jumbo heeft de ambitie om marktleider te worden in online bestellingen, een positie die nu nog is weggelegd voor Albert Heijn. De grote concurrent haalt volgens cijfers van GfK bijna vier procent van zijn omzet in ons land uit zijn online activiteiten.
Jumbo heeft het aantal afhaalpunten voor webbestellingen vorig jaar uitgebreid naar driehonderd, ondanks dat die vaak meer geld kosten dan ze opleveren. “Onze onlineoperatie is nog niet winstgevend, maar je hebt geen andere keuze dan mee te gaan met wat consumenten willen”, zegt van Veen in Het Financieele Dagblad.
De supermarktketen maakte maandag bekend dat de totale omzet in 2016 met zeven procent is gestegen tot 6,7 miljard euro. De winst blijft gelijk groeien met de omzet, stelt Van Veen in De Financiële Telegraaf. “Dat komt ook omdat we goed op de kosten hebben gelet.”
Reacties 0