​Vente-privee steekt tachtig miljoen in innovatie

​Vente-privee steekt tachtig miljoen in innovatie

Vente-privee lanceert een startup accelerator voor de online modeindustrie. In totaal steekt de flashsale-site dit jaar tachtig miljoen euro in technologie en innovatie, vertelt topman Jacques-Antoine Granjon tegenover FrenchWeb. Dat is bijna een verdubbeling van vorig jaar.

De accelerator wordt samen met startupcampus Station F opgezet. “In het digitale tijdperk draait het niet langer om de concurrentie tussen ‘de kleine en de grote spelers’ maar tussen ‘de langzame en de snelle’”, stelt Granjon. “Daarom plaatsen we innovatie en technologie centraal in onze groeistrategie.” Vente-privee wil projecten begeleiden die bijvoorbeeld een oplossing bieden voor de snelheid en kwaliteit van fotoshoots of het verkorten van levertijden.

Vente-privee eindigde vorig jaar naar eigen zeggen op een omzet van drie miljard euro, een stijging van vijftig procent ten opzichte van een jaar eerder. 65 procent van de omzet komt uit Frankrijk en 35 procent uit het buitenland. In 2015 werd de Belgsiche branchegenoot Vente-Exclusive.com nog overgenomen. “Onze wens is om de groei in het buitenland te versnellen”, aldus Granjon.

In het januarinummer van EtailTrends verschijnt een interview met Peter Grypdonck, ceo van Vente-Exclusive.com. Hij vertelt dat data en de daarmee mogelijke personalisatie niet het belangrijkst zijn voor de webverkoper. Volgens Grypdonck gaat het vooral om gebruiksgemak. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!