​Amerikaanse ‘dna-sommelier’ wil naar Europa

Vinome vraagt klanten speeksel op te sturen om wijnen te kunnen selecteren die op hun smaak zijn afgestemd. De Amerikaanse online wijnwinkel stelt aan de hand van het dna een persoonlijk smaakprofiel vast. Dat vertelt oprichter en ceo Ronnie Andrews in het januarinummer van EtailTrends.

De klant wordt op de hoogte gesteld als hij de resultaten online kan inzien. Vervolgens ontvang hij de voor hem geselecteerde flessen thuis. Door de bestelling te beoordelen kan Vinome de smaakvoorkeuren aanpassen voor toekomstige zendingen.

De dienst van Vinome is na de softlaunch in mei vorig jaar verspreid over de Verenigde Staten beschikbaar. ‘Tientallen’ klanten hebben inmiddels driehonderd flessen gekocht. Voorlopig mikt de ‘dna-sommelier’ nog op het thuisland. “Maar we hopen binnen een jaar een partner te vinden die ons concept via een franchisemodel in Europa kan introduceren”, aldus Andrews.

Andrews vertelt in het januarinummer van EtailTrends over het algoritme achter de online wijnwinkel en gaat ook in op de kritiek van wetenschappers over de beschikbare kennis over smaakgenen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!