Wehkamp heeft zijn webshop gesloten voor klanten uit België. Het gaat om een tijdelijke stop, benadrukt een woordvoerder tegenover RetailNews.
Op de website Wehkamp.be laat de etailer weten te werken aan een verbeterde website en een ruimer assortiment. ‘Om dat voor elkaar te krijgen, gaan we er even tussenuit’, luidt de tekst op de homepage.
Wehkamp opende twee jaar terug de virtuele deuren van zijn online warenhuis in België, nadat het ruim zestig jaar alleen in ons land actief was. Het assortiment bestond bij lancering uit zo’n 150 duizend artikelen en was op wat lokale nuances na, gelijk aan het Nederlandse warenhuis. De ambitie van moederbedrijf RFS Holland Holding was om de website binnen drie jaar tot een top drie speler in de Belgische online markt te maken.
Het is voor Belgische klanten ook niet mogelijk om op de Nederlandse website te winkelen, omdat er niet naar België wordt geleverd. In oktober liet manager logistiek Sander Bolmer nog weten te overwegen distributieruimte bij te bouwen in het buitenland. “België zou dan voor de hand liggen”, stelde hij.
Ferdinand Jacobs 3 jan, 10:29