​‘Foodhalmoeheid ligt op de loer’

​‘Foodhalmoeheid ligt op de loer’

Nederland telt vijf foodhallen en een flink aantal vergelijkbare plekken waar consumenten terecht kunnen voor versproducten en een maaltijd. Daarnaast zitten er nog twee in de pijplijn en gaan er geruchten over een tweede foodhal in Eindhoven en zelfs een vierde in Amsterdam. Dat blijkt uit een overzicht van de opkomst van foodhallen in het januarinummer van RetailTrends.

Ons land is volgens Tony Wijntuin van adviesbureau WYNE klaar voor al die foodhallen en projecten die nog in ontwikkeling zijn. “De smaak van Nederlandse consumenten is de laatste jaren verfijnder geworden. Mensen durven meer”, stelt hij. Als voorbeeld wijst hij naar het gedifferentieerde aanbod in de supermarkt.

Bovendien ziet hij de trend dat millennials steeds vaker de supermarkt overslaan om buiten de deur te eten overwaaien vanuit de Verenigde Staten. Ze willen niet méér spullen, maar ervaringen. Bijvoorbeeld in de vorm van een bijzondere eetbeleving, die een foodhal volgens Wijntuin bij uitstek biedt.

Tegelijkertijd waarschuwt hij ervoor dat ‘foodhalmoeheid’ op de loer ligt. “Vroeg of laat treedt er dan een markcorrectie op.” In het januarinummer van RetailTrends wordt uitgebreid stilgestaan bij de ‘foodhalmania’ in ons land, met onder meer zes do’s en don’ts voor een foodhal op een rij. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!