Papieren reclamefolders worden gelezen door 87 procent van de mensen die ze ontvangen. Fysieke winkels profiteren daar veel meer van dan webshops, blijkt uit onderzoek van Q&A onder tweeduizend consumenten.
Hoewel de papieren folder nu nog het meest gelezen wordt, verwacht Q&A dat de rollen binnen vijf jaar zijn omgedraaid. Papieren folders zijn nu nog voor zestig procent van de ondervraagden een stimulans om in een fysieke winkel te kopen. Slechts tien procent zegt dat een papieren folder aanzet tot een aankoop bij een webshop.
Van de lezers van digitale folders, zegt 38 procent gestimuleerd te worden bij een fysieke winkel te kopen. 24 procent wordt geprikkeld om online een aankoop te doen. Consumenten zien digitale folders nu vooral nog als aanvulling op de papieren variant.
Uit de jaarlijkse NOM Folder Monitor van GfK bleek vorig jaar dat papieren huis-aan-huisfolders steeds minder mensen bereiken. Het bereik nam voor het tweede jaar op rij met tweehonderdduizend af en kwam uit op 11, miljoen mensen per jaar.
Reacties 0