Alibaba lanceert big data-club tegen vervalsing

Alibaba lanceert big data-club tegen vervalsing

Alibaba werkt met twintig bedrijven samen in de Alibaba Big Data Anticounterfeiting Alliance. Die heeft als doelstelling om met behulp van big data en technologie merkvervalsing te bestrijden.

Onder meer Louis Vuitton, Samsung, Swarovski en Mars maken deel uit van de groep. Alibaba nodigt andere merken en organisaties uit zich aan te sluiten bij de alliantie. Data en analytics zijn de krachtigste wapens in de strijd tegen vervalsing, zegt chief platform governance officer Jessie Zheng van de e-commercegigant. “En de enige manier om deze oorlog te winnen, is door samen te werken.”

Alibaba voorziet zijn samenwerkingspartners van big data en technologische ondersteuning. Daarmee kunnen zij verdachte bedrijven en producten op verschillende platforms opsporen. Omgekeerd delen de andere leden van de groep hun kennis over IP-authenticitatie met Alibaba.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!