Online huurplatform Zoef.com heeft eind vorig jaar 1,4 miljoen euro aan investeringen opgehaald. Een deel daarvan is gebruikt om een nieuwe website te lanceren, die het huren van party-, horeca-, video- en audiospullen makkelijker moet maken.
De nieuwe website is volgens Zoef.com van een slim algoritme voorzien. Op basis van onder meer datum, plaats en gelegenheid toont het platform de meest relevante huurdeals aan zijn bezoekers.
Het algoritme analyseert het aanbod van de ruim duizend verhuurbedrijven, die bij Zoef.com zijn aangesloten. Op basis van beoordelingen, locatie en voorraad worden na een bestelling automatisch de juiste partners met de beste deals geselecteerd.
Zoef.com wil op korte termijn uitbreiden naar België en Duitsland, waarna ook de rest van Europa aan de beurt is. Daarnaast moeten er andere categorieën aan het huidige assortiment worden toegevoegd. “Qua idee en opzet heeft Zoef.com de potentie om het Amazon van het huren en verhuren te worden”, stelt ceo Gerben van Leeuwen van Equium Holding, een van de bedrijven die in het platform heeft geïnvesteerd.
Naast strategische partner Equium Holding is Astor Participaties ingestapt als venture capital venture. Oprichter Patrick Kerssemakers van fonQ en Laurens Groenendijk van Treatwell zijn al eerder ingestapt.
Reacties 0