​Verstappen eist 350 duizend euro van Picnic

​Verstappen eist 350 duizend euro van Picnic

De parodie van Picnic op een commercial van Jumbo leidt alsnog tot een juridische procedure. Het management van Max Verstappen eist 350 duizend euro van de online supermarkt, die een lookalike van de autocoureur boodschappen liet bezorgen.

350 duizend euro is volgens manager Raymond Vermeulen het bedrag dat Picnic had moeten betalen als Max Verstappen zelf zou zijn ingeschakeld voor het filmpje. Waar Jumbo aangaf te kunnen lachen om de video, wil het management van de Red Bull-racer voorkomen dat in de toekomst ook andere partijen ‘misbruik maken van zijn rechten’. “Dit gaat niet alleen om de belangen van Max, maar ook om die van Red Bull en Jumbo”, aldus Vermeulen in het Algemeen Dagblad.

Picnic heeft volgens hem bewust een lookalike gescout en het busje van Jumbo in beeld gebracht. Oprichter Michiel Muller van Picnic stelt echter dat het een jonge kennis van hem is en dat het ‘beslist geen commercial’ was. “We hebben het op onze Facebookpagina gezet om onze bezorgers in het zonnetje te zetten.”

De video werd een dag na de commercial van Jumbo met Max Verstappen in de hoofdrol online gezet en ging snel viraal. Picnic verwijderde het filmpje na klachten van het management van de Formule 1-coureur en hoopte door bijvoorbeeld een bedrag aan een goed doel te schenken de zaak op te lossen. “Daar wilde Verstappens management niet in meegaan”, aldus Muller.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!