Wehkamp heeft besloten om bestellingen vanaf twintig euro gratis te versturen. Dat gebeurde de afgelopen drie maanden al ‘als cadeautje’ voor klanten, maar is voortaan een vast onderdeel van het verzendbeleid.
De online retailer stelt dat de afgelopen drie maanden ‘zo goed zijn bevallen’ dat is besloten om de gratis verzending te behouden. Klanten zouden Wehkamp beter zijn gaan waarderen, nadat gratis verzending was toegevoegd aan de servicepropositie. Ook hebben ze vaker een bestelling geplaatst en zijn er veel nieuwe klanten bijgekomen.
Wehkamp telt inmiddels 1,7 miljoen vaste klanten en verstuurt ruim zeven miljoen bestellingen per jaar. Met gratis verzending boven de twintig euro trekt de etailer zijn verzendbeleid gelijk aan dat van bol.com. Voor bestellingen onder de twintig euro blijven consumenten 2,95 euro betalen, net als bij voormalig zusterbedrijf fonQ. Andere grote webwinkels als Coolblue en Zalando rekenen helemaal geen verzendkosten.
De webwinkel van Wehkamp in België is nog altijd tijdelijk gesloten. Het dochterbedrijf van RFS Holland Holding zegt daar nog altijd terug te komen met een verbeterde website en een ruimer assortiment.
Reacties 0