​Media Markt zet extra in op reparatieservices

​Media Markt zet extra in op reparatieservices

De Nederlandse tak van Media Markt heeft een meerderheidsbelang genomen in reparatiebedrijf Zes. Hiermee kan de elektronicaketen zijn aanbod op het vlak van reparatieservices uitbreiden

Media Markt werkt al ruim zeventien jaar samen met Zes en wil met deze investering de langetermijninspanning op het gebied van serviceconcepten garanderen. Zo wil de retailer de reparatiemogelijkheden in de winkels uitbreiden, maar ook service aan huis introduceren. “Deze stap past perfect in de strategie van Media Markt, waar service de komende jaren een van de belangrijkste bouwstenen vormt om de klantervaring te optimaliseren en extra omzet te genereren”, zegt coo Dennis Hooijmans.

Zes blijft opereren als zelfstandig bedrijf en behoudt zijn eigen management. Een overnamebedrag wordt niet bekendgemaakt.

Topman Pieter Haas van Media-Saturn zei onlangs al dat met alleen producten geen geld meer te verdienen valt. Media Markt zet daarom sterker in op diensten, met naast reparaties ook onder meer verzekeringen en personalisering van producten. Diensten zijn nu goed voor zes procent van de omzet van Media-Saturn. “Dat moet naar tien procent kunnen”, aldus Haas.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!