Het beste van RetailWatching: week 5

Het beste van RetailWatching: week 5

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

PRJ-F, de schuilnaam van V&D
Na meer dan een half jaar radiostilte, lijkt het nieuwe V&D nu toch vorm te krijgen. Niet als webwarenhuis, maar als social commerce- en modeplatform. Daar wordt achter de schermen al de nodige maanden in het geheim aan gewerkt.

Zo bestrijdt Jan Linders de landelijke grootmachten
De ene na de andere supermarktketen lijkt een sterkere focus op vers als de heilige graal te ontdekken. Ook Jan Linders rolt sinds december 2015 een nieuwe formule met een hoofdrol voor vers uit. De oprechte binding met de regio moet daarbij het onderscheid met concurrenten maken, legt directeur commercie en marketing Chantal de Rijk uit. “Bij ons is dat geen marketingtruc.”

Hoe gaat het met Jysk in Nederland?
In het afgelopen boekjaar behaalde Jysk ‘de beste bedrijfsresultaten ooit’ in Nederland. Al klinkt dat na negen verliesgevende jaren wellicht wat mooier dan het daadwerkelijk is. Bij een omzet van 89,7 miljoen euro werd een ebit van 0,3 miljoen geboekt. Belangrijker is dat consumenten hun weg naar de Scandinavische winkelketen steeds vaker weten te vinden. “Na een trage start in de Nederlandse markt een paar jaar geleden, zijn we gaan accelereren en worden we steeds meer een belangrijke speler in de markt”, vertelt countrymanager Frank Christant.

Het winkellandschap in 2030
Dat ons winkellandschap in rap tempo verandert, moge duidelijk zijn. Faillissementen, maar ook de verstedelijking drukken hun stempel. Hoe zal het landschap er over pak hem beet vijftien jaar uitzien? En wat is nodig om daar te komen? We spraken voor het INretail-katern in RetailTrends met Belinde Bakker (chief operations office Wereldhave ), René Vierkant (director retail investments Syntrus Achmea) en Jan Meerman (directeur INretail).

Hoe SLA zijn vleugels uitslaat
Gezond, biologisch en echt. Het zijn toverwoorden in de foodmarkt van vandaag de dag. Saladeformule SLA vaart er wel bij. De formule groeide snel en ziet dit jaar opnieuw kans zijn winkelbestand flink uit te breiden. Aan het eind van de zomer staan er dertien vestigingen. Oprichter en eigenaar Jop van de Graaf neemt ons mee in de groei van zijn foodformule.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!