MyCom start binnen een paar maanden met de verhuur van consumentenelektronica. Eerder al start de computerspecialist met het inruilen van producten, zegt ceo Marco Heestermans tegenover RetailWatching.
MyCom krijgt naar eigen zeggen veel vraag naar de verhuur van producten. “Vooral van studenten, die voor een periode van bijvoorbeeld een half jaar een notebook nodig hebben”, zegt Heestermans. De trend waarbij gebruik belangrijker wordt dan bezit is er volgens de topman een waar MyCom ‘prima op kan meeliften’.
Deze week startte MyCom al met de verkoop van tweedehands producten onder de noemer ‘zo goed als nieuw’. Nog dit jaar moet 35 procent van de totale verkopen uit die categorie komen. Helemaal overgaan op tweedehands spullen is voor Heestermans geen optie. Je hebt altijd gamers of mensen die een pc laten samenstellen, die echt de nieuwste snufjes nodig hebben.
Heestermans nam MyCom ruim een jaar geleden samen met Peter Groenewoud over van Relevant Holdings, dat de keten drie maanden eerder van BAS Group kocht. De komende twee jaar wil de computerketen het aantal winkels weer laten groeien, van de huidige vijftien naar twintig. “Ik ben heel tevreden hoe het nu gaat, we groeien tegen de markt in”, zegt Heestermans.
Media Markt maakte vorige maand eveneens bekend elektronica te gaan verhuren. Dixons stopte helemaal met zijn verkoopactiviteiten, en is alleen nog beschikbaar als verhuursite.
Op RetailWatching gaat Heestermans dieper in op de wederopbouw van MyCom sinds de overname vorig jaar.
Reacties 0