​Ahold maakt ‘smart stores’ van Amerikaanse winkels

Ahold heeft 780 winkels in de Verenigde Staten voorzien van een reeks digitale toepassingen. Zo krijgen klanten er gepersonaliseerde aanbiedingen en kunnen medewerkers gebruikmaken van beter databeheer.

In de winkels is een wifinetwerk aangelegd, waardoor klanten gebruik kunnen maken van de SCAN IT! Mobile-app. Daarmee kunnen ze in de vestigingen gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangen en met hun telefoon afrekenen bij een selfservicebalie. Aan de achterkant kunnen de filialen informatie over onder meer voorraadbehoeften en data van point of sale-transacties met elkaar uitwisselen.

Het gebruik van wifi in de Amerikaanse winkels van Ahold wordt steeds belangrijker, meldt partner Verizon in een persbericht. Voor de ‘technologische upgrade’ van de winkels zijn meer dan veertienduizend draadloze accesspoints aangelegd en voor meer dan achtduizend kilometer aan kabels. Het gaat om winkels van Stop & Shop en Giant.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!