De Zwitserse startup Speedyrating heeft een tool ontwikkeld waarmee winkelmanagers op dagelijkse basis feedback krijgen van klanten. Het gaat om een applicatie die draait op iPads in de winkel, laat medeoprichter Nina Maurer weten aan RetailTech.
De oplossing van Speedyrating is gebaseerd op een apparaat waarbij klanten met drie smileys kunnen aangeven hoe tevreden ze bijvoorbeeld zijn over de deskundigheid van het personeel. Retailers vinden echter dat daar onvoldoende informatie uitkomt, stelt Maurer. Zo komen ze de achterliggende redenen van de beoordelingen niet te weten. “Wij hebben een oplossing bedacht die consumenten in staat stelt snel hun feedback te geven, maar winkels ook relevante informatie geeft.”
Via de applicatie is het mogelijk om meerdere vragen voor te leggen, waarbij klanten bijvoorbeeld in het geval van negatieve feedback kunnen kiezen uit enkele vooraf opgestelde redenen. Ook is er voor hen de mogelijkheid om zelf feedback te schrijven.
Speedyrating kan de tablethouder verder voorzien van goodies, om klanten te belonen voor het geven van hun mening. De startup mikt op verdere expansie in Nederland, waar zijn oplossing al op diverse events wordt gebruikt. Verder heeft conceptstore Mr. Brown uit Eindhoven zich aangemeld, vertelt Maurer. “Ook zijn we in gesprek met enkele andere Nederlandse winkelketens.”
Sandra de Jong 4 sep, 15:04