De valse start die de Rotterdamse Markthal maakte is door onkunde van eigenaar Klépierre nooit rechtgezet. Dat concludeert retailexpert Rupert Parker Brady in een opiniestuk op RetailWatching.
Doordat onvoldoende huurders met een verspropositie in de Markthal stapten, waren er vanaf de eerste dag meer aanbieders van andere soorten producten dan vooraf bedoeld. “Het is in de praktijk een chique vreetkeet”, stelt Parker Brady. Hij verwijt Klépierre dat het de Markthal runt als een winkelcentrum. Parker Brady adviseert de Markthal-eigenaar de exploitatie uit te besteden aan ‘een partij die er echt verstand van heeft’.
Parker Brady ziet de Markthal als een experiment dat niet is geslaagd. Wel ziet hij het gebouw als een icoon die de stad in het buitenland op de kaart heeft gezet als bestemming. Door de aantrekkingskracht van het complex heeft Klépierre volgens de retailkenner een troef in handen, waar grote merken zich graag aan willen verbinden. Hij opteert ervoor in gesprek te gaan met grote versproducenten als The Greenery en Chiquita, die de locatie als promotie-instrument voor hun producten kunnen gebruiken. “Hoe dan ook, er moet gekozen worden.”
Lees de uitgebreide analyse van Rupert Parker Brady over de problemen en kansen van de Markthal op RetailWatching.
Reacties 0