Prijsvergelijkingsapp Yippie! heeft deze week het faillissement aangevraagd. Komende zomer komt er een ‘2.0-versie’, zegt ceo Maurice Kroon tegen Emerce.
Yippie! is veel overeenkomsten aangegaan in een korte tijd, zegt Kroon over het faillissement. Binnen acht maanden tijd sloot de startup onder meer deals met Talpa, Burger King en de Koninklijke Boekenbond. De deals bleken ‘niet allemaal even handig in elkaar te zitten’, zegt Kroon. “Achteraf gezien hadden we aan sommige deals meer aandacht moeten besteden.”
De precieze oorzaak van het faillissement wil Kroon niet kwijt. Het bedrijf was volgens hem ‘non-investable’ geworden door ‘een paar domme en klassieke bedrijfsfouten’. Met Yippie! 2.0 wil Kroon minder afhankelijk zijn van partners en meer inzetten op loyaliteitsmarketing. Over de precieze invulling wil hij nog niks kwijt.
Yippie! was in 2015 winnaar van de Beste Retail Innovatie Award. De add-on hielp consumenten tijdens het online shoppen door middel van automatische prijsvergelijkingen. Later voegde Yippie! een app toe waarmee consumenten ook in de winkelstraat op zoek konden naar de laagste prijs.
Op de app waren ruim 2500 retailers aangesloten en er maakten zeventigduizend consumenten van gebruik. Tot de lancering van de nieuwe versie is Yippie! niet te gebruiken.
Reacties 0