Coolblue werkt aan een nieuw winkelconcept, dat groter is dan bestaande vestigingen. De nieuwe winkel wordt ‘als alles goedkomt’ geopend in Den Haag, laat topman Pieter Zwart weten.
De nieuwe winkel wordt volgens hem ‘het paradepaardje van Coolblue’. “Doordat de winkel veel groter is, kunnen we meer spullen laten zien en mensen de gelegenheid geven om ze aan te raken.” De eerste nieuwe winkel is volgens hem over ‘een paar weken’ te bezoeken.
Coolblue telt momenteel acht vestigingen, maar is nog lang niet uitgegroeid. De focus ligt nu nog op de grootste steden, omdat het fysieke retailconcept in steden als Maastricht volgens Zwart ‘nog net niet’ uit kan. De winkel wordt echter steeds efficiënter, waardoor zulke steden ergens in de komende jaren wel aangedaan kunnen worden.
Zwart laat verder in een vragenrondje op Facebook doorschemeren dat Coolblue werkt aan de lancering van een eigen app. Verder wordt er volgens hem hard gewerkt aan een verdere internationale expansie. Onlangs zocht de retailer nog een ‘vertaalbaas’ die ervoor moet zorgen dat de Nederlandse retailer ‘klaar is om de wereld te veroveren’.
De topman vertelt verder dat Coolblue meer dan alleen witgoed zelf wil bezorgen. De bezorgdienst die vorig jaar werd opgezet is volgens hem ook in te zetten voor andere grote producten, zoals televisietoestellen en fitnessapparatuur. Mede door de groei van de bezorgdienst breidt Coolblue zijn magazijn dit jaar met 33 duizend vierkante meter uit tot 88 duizend vierkante meter.
Lees op RetailWatching meer over de groeiplannen van Coolblue.
Reacties 0