Fujitsu heeft een oplossing ontworpen die fysieke winkeliers een realtime inzicht geeft in het klantgedrag. Met die informatie kunnen ze volgens Japanse producent de werkzaamheden stroomlijnen en de winkelervaring verbeteren om de verkoop te stimuleren.
De oplossing is gebaseerd op de technologie die online winkels al gebruiken om het klantgedrag te analyseren. Conventionele retailers hebben volgens Fujitsu minder informatie tot hun beschikking terwijl de meeste aankopen nog steeds in fysieke winkels worden gedaan.
De nieuwste versie van de Retail Engagement Analytics (REA)-oplossing combineert verschillende bronnen, waaronder camera’s in de winkel, wifi-toegangspunten, point-of-sales-output, data uit andere winkels en externe informatie over bijvoorbeeld het weer. De resultaten worden realtime gepresenteerd in een dashboard met hittekaarten en rapporten. Daarin worden zaken zoals het aantal nieuwe en herhaalklanten per tijdseenheid en afdeling gevisualiseerd.
De oplossing kan verder de meest gebruikte routes van klanten identificeren. Met die data kunnen winkeliers volgens Fujitsu de indeling aanpassen of de productplaatsing perfectioneren. Verder kan het systeem automatisch berichten sturen naar medewerkers om hen te wijzen naar waar zij het meest nodig zijn.
Reacties 0