Meerdere inkopers en managers zijn de afgelopen maanden overgestapt van de Bijenkorf naar Hudson’s Bay. Binnen de Nederlandse warenhuisketen zou volgens bronnen van Het Financieele Dagblad verdeeldheid heersen over de premium experience-strategie, waardoor het Hudson’s Bay lukt om talenten los te weken.
De Bijenkorf richt zich met duurdere merken op de vermogende klanten, maar een deel van het bedrijf zou betwijfelen of die doelgroep in ons land groot genoeg is. Onder de overstappers behoren Jacqueline van Schaik, Geert Crooijmans, Remco van Haastrecht en Rosa Wieggers. Zij zijn nu respectievelijk marketing- en communicatiemanager, head of crm, head of supply chain en inkoper voor de vrouwenafdeling bij Hudson’s Bay Nederland.
Bij de Canadese warenhuisketen komen ze onder meer operationeel directeur Edwin Boer tegen, die een verleden heeft bij de Bijenkorf. Verder werkt oud-inkoopdirecteur Edo Beukema bij de Duitse tak van Hudson’s Bay Company. Een woordvoerder van de Bijenkorf noemt de personeelsmutaties ‘business as usual’.
Hudson’s Bay wil dit jaar de eerste tien warenhuizen in ons land openen. De retailer kiest daarbij voor een ‘full price-strategie’, waarbij goede service en het personeel voor onderscheid moeten zorgen. Vorige week ging een campagne van start met als doel achttienhonderd werknemers in Nederland te werven.
Reacties 0