Hudson's Bay vraagt uitstel van betaling aan in Canada

Hudson's Bay vraagt uitstel van betaling aan in Canada

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay vraagt in eigen land uitstel van betaling aan. Het bedrijf mikt wel op een doorstart, maar moet daarvoor eerst reorganiseren.

Hudson's Bay zegt net als veel andere retailers last te hebben van de stijgende inflatie. De keten wijst erop dat gezinnen minder geld overhouden voor het kopen van kleding. Ook zou het in de winkels een stuk rustiger zijn doordat er sinds de coronapandemie steeds meer wordt thuisgewerkt.

Eerder dit jaar sprak het bedrijf al met potentiële investeerders om de financiële situatie te verbeteren. "De dreiging van een handelsoorlog heeft echter voor aanzienlijke marktonzekerheid gezorgd en heeft onze mogelijkheid om deze transacties af te ronden beïnvloed", zegt topvrouw Liz Rodbell.

Hudson's Bay heeft in Canada zo'n 80 warenhuizen en een webshop. Die blijven voorlopig open.

In Nederland probeerde Hudson's Bay vergeefs de plek van het failliete V&D in te nemen. Eind 2019 viel het doek voor de Nederlandse tak. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!