Pizza Hut heeft sneakers op de markt gebracht die zijn dragers in staat stelt een bestelling te plaatsen. Het gaat om 64 paren, bestemd voor influencers en een paar fans van de Amerikaanse fastfoodketen.
De schoenen zijn voorzien van een knop, die dragers kunnen indrukken om hun voorkeursbestelling te plaatsen. Die pizza is vooraf via de Pie Tops-app ingevuld. Na het indrukken van de knop moeten ze de bestelling nog wel bevestigen via een notificatie op hun telefoon, om te voorkomen dat er per ongeluk orders worden geplaatst.
De gimmick werkt via een bluetooth-verbinding en is vooral bedoeld om mobiel bestellen bij Pizza Hut onder de aandacht te brengen. Net als veel andere fastfoodketens zet Pizza Hut sterk in op mobiel bestellen, omdat het eenvoudiger is voor de klant en de gemiddelde orderwaarde ook zou stimuleren.
De sneakers zijn geïntroduceerd ter gelegenheid van het basketbalevent March Madness, waar Pizza Hut sponsor van is. “Pizza en sport gaan hand in hand”, aldus marketingtopman David Daniels.
Reacties 0