Speakap heeft de titel Beste Retail Innovatie 2017 in de wacht gesleept. Het communicatieplatform liet daarmee 3DAboutme en Count3r achter zich. De prijs werd donderdag uitgereikt tijdens het Retail Outlook Event van Q&A.
Speakap is een platform waarmee medewerkers onderling communiceren en werk gerelateerde informatie uitwisselen. “Een combinatie van WhatsApp en Facebook”, omschreef Marqt, een van de klanten van Speakap, het platform al eens in RetailTrends.
Speakap telt inmiddels driehonderd klanten, die goed zijn voor meer dan honderdduizend gebruikers. Onder de klanten bevinden zich onder meer Blokker, Rituals, Media Markt en de Bijenkorf. Gemiddeld is tachtig procent van het personeel binnen een maand aangesloten op het platform, stelt medeoprichter Erwin van der Vlist. “Ze loggen drie keer per dag in.”
Van der Vlist ziet de prijs voor Beste Retail Innovatie 2017 als startschot voor een verdere expansie, en niet alleen binnen Nederland. Speakap haalde sinds zijn lancering al enkele miljoenen aan groeigeld op. “We willen onze app nu internationaal uitbreiden.”
De Beste Retail Innovatie Award valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year en is bestemd voor het meest innovatieve idee binnen de Nederlandse retailsector. Onafhankelijke juryleden nomineerden drie innovaties op basis van onder meer innovatief vermogen en toepasbaarheid. Na pitches van de drie genomineerden tijdens het event werd Speakap door het aanwezige publiek gekozen tot winnaar. Vorig jaar ging TryLikes er met de award vandoor.
Lees meer over Speakap op RetailWatching.
Reacties 0