Via modemarktplaats United Wardrobe is sinds de start drie jaar geleden voor 4,5 miljoen euro aan tweedehands kleding verkocht. De website en app van de voormalige RetailRookie worden inmiddels door zeshonderdduizend verkopers in Nederland, België en Frankrijk gebruikt.
Als het groeitempo zich doorzet, verwacht United Wardrobe dat dit jaar meer dan een half miljoen kledingstukken verhandeld worden. “Daarmee worden we een serieuze concurrent van grote modeketens als H&M, Primark en Zara”, zegt medeoprichter Thijs Verheul. United Wardrobe wil op termijn wereldwijd beschikbaar zijn en van tweedehands kleding de norm maken.
United Wardrobe presenteert zich als een ‘digitale kledingkast’ en werd drie jaar geleden opgericht door drie studenten. Na de start in Nederland werden België en recent ook Frankrijk toegevoegd. Het aanbod bestaat momenteel uit zo’n driehonderdduizend producten. De modemarktplaats ontpopt zich naar eigen zeggen tot een ‘Facebook voor mode’, waar populaire verkopers duizenden volgers krijgen.
Gespecialiseerde marktplaatsen hebben volgens United Wardrobe de toekomst. “Kijk bijvoorbeeld naar Airbnb voor hotelkamers of Catawiki voor verzamelaarsobjecten", zei medeoprichter Sjuul Berden in 2015 in RetailTrends.
Reacties 0