McDonald’s is woensdag gestart met een pilotproject rond mobiel bestellen. De nieuwe besteloptie wordt voorlopig in 29 restaurants getest, gevolgd door nog eens 51 restaurants later deze maand.
De testwinkels bevinden zich allemaal in de Verenigde Staten, waaronder in Californië en Washington. De technologie moet eind dit jaar beschikbaar zijn in alle veertienduizend restaurants in eigen land. Ook zesduizend filialen in Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Australië en China mogen de bestelapp van McDonald’s nog dit jaar verwachten. Via de app van de fastfoodketen kunnen gebruikers een bestelling kiezen en betalen, waarna ze die bij een vestiging kunnen ophalen.
McDonald’s volgt met de app het voorbeeld van onder meer Domino’s Pizza en Starbucks. De koffieketen liet eerder dit jaar nog weten de groei van het aantal mobiele bestellingen moeilijk bij te kunnen houden.
Managing director Manu Steijaert van McDonald's Nederland sprak vorig jaar in RetailTrends de verwachting uit dat bestellen vanuit de app op korte termijn mogelijk is. De fastfoodketen hoopt dat zijn gasten via de app ook thuis producten kunnen personaliseren. “Of we de bestelling dan ook thuis brengen, zouden we kunnen overwegen.”
Reacties 0