De Bijenkorf heeft in het kader van zijn premium experience-strategie een verbouwing in Rotterdam gepland. Vanaf dit najaar wordt de parterre van het warenhuis onder handen genomen.
Het plan omvat de vernieuwing van de beauty- en accessoiresafdelingen van ruim 3.500 vierkante meter. De warenhuisketen is voornemens ‘de oorspronkelijke grandeur van het interieur te laten herleven’ met de introductie van daglicht en het gebruik van natuurlijke kleuren en eerlijke materialen.
De verbouwplannen passen volgens de Bijenkorf bij de stijl van Marcel Breuer, de oorspronkelijke architect van het pand in Rotterdam. De winkel in Rotterdam werd zestig jaar geleden geopend. Ter ere van dit jubileum houdt de Bijenkorf momenteel een tentoonstelling in het trappenhuis, met onder meer foto’s en films over de opening van het gebouw, het personeel en de winkel. Naast dit historisch materiaal toont de Bijenkorf ook een plattegrond van het verbouwingsplan, waarbij karakteristieke elementen van Breur worden teruggebracht in de winkel.
De Bijenkorf vernieuwde eerder al zijn warenhuis in Amsterdam en verwacht medio volgend jaar de verbouwing in Utrecht af te ronden. In de Domstad wordt het winkeloppervlakte uitgebreid van negen- naar vijftienduizend vierkante meter.
Reacties 0