Witteveen Mode geeft zijn circa honderd winkels in ons land een update. De eerste vijf zijn inmiddels ‘gerefreshed’, laat verkoopdirecteur Adri-Jo Dielissen weten tegenover RetailWatching.
Witteveen Mode is sinds vorig jaar in handen van O&C, een investeerder die zich richt op ondernemingen die onderpresteren of in een financiële crisis verkeren. Er waait inmiddels een nieuwe wind door het modebedrijf, vertelt Dielissen. “Dat is ook nodig bij winkels die al wat langer bestaan.”
Witteveen heeft zijn klanten de laatste jaren te weinig verrast, stelt hij. “Ook de aanwas van nieuwe klanten is gestokt, terwijl er steeds meer dames van boven de zestig bijkomen.” Met lichtere, meer inspirerende winkels en een vernieuwd imago wil Dielissen ‘een heel bestendig Nederlands merk’ houden.
De overname van Witteveen volgde op een aantal verliesgevende jaren. Hoe de modeketen er financieel voorstaat wil de verkoopdirecteur niet zeggen. “Ik kan alleen maar zeggen dat het ons scherper heeft gemaakt.”
Lees op RetailWatching meer over de recente ontwikkelingen en ambities van Witteveen, dat Quinty Trustfull heeft gestrikt als nieuw gezicht van de keten.
Reacties 0