Oud-eigenaar Witteveen voor de rechter gesleept

Oud-eigenaar Witteveen voor de rechter gesleept

Curator Job Molkenboer van Witteveen Mode daagt voormalig eigenaar Lex Hes voor de rechter. Hij zou 350 duizend euro te veel van de modeketen naar zijn eigen rekening hebben overgemaakt, meldt Quote.

De transacties zouden tussen juli en november vorig jaar hebben plaatsgevonden tussen de rekening van Witteveen en die van Mortenson, de persoonlijke holding van Hes. Het zou volgens de curator onder meer om management fees gaan, maar Hes ontkent dat. “De managementvergoeding was veel lager, ik kreeg de helft minder dan mijn voorgangers voor dezelfde taken.”

De 350 duizend euro bestaat volgens Hes uit betalingen die hij via Mortenson heeft gedaan voor Witteveen, vanaf 12 juli tot de faillissementsdatum. De curator stelt dat Hes vanaf die datum wist dat de keten failliet zou gaan, omdat de curatoren van het gelieerde Vidrea Retail op die dag een faillissementsaanvraag deden. “Maar die is op 13 augustus door de rechter afgewezen”, zegt de mode-ondernemer. “Dus de gekozen datum is uiterst dubieus.” Hij spreekt van een ‘kansloze vordering’.

Hes deed de betalingen vanaf zijn persoonlijke holding omdat Witteveen geen eigen rekeningen meer had, als gevolg van het conflict met Vidrea. Het saldo op die rekening was op de faillissementsdatum 180 duizend euro ten gunste van Mortenson en dus zou Hes eigenlijk juist recht hebben op dat bedrag, stelt hij.

Witteveen ging afgelopen november voor de tweede keer in twee jaar tijd failliet. Vorige maand bleek dat een doorstart er niet in zat en werden de laatste winkels gesloten. Hes heeft voorlopig geen plannen om zich op een nieuw retailavontuur te storten. “Ik adviseer een aantal bedrijven en daar laat ik het bij.”

Reacties

Hes adviseert een aantal bedrijven...…die bedrijven willen zeker dezelfde "successen" behalen? Wat een aanfluiting. Fijn dat de beste man niet nog meer schade wenst aan te richten.

Geplaatst door Hans Voorschoten op 25 februari 2020 om 10:21

Laatste nieuws









RetailTrends