Spar is bezig met een grootschalige ombouw van zijn supermarkten. De retailer heeft onder meer een nieuwe huisstijl en slogan voor alle formats geïntroduceerd.
Spar verwacht eind dit jaar tachtig buurtwinkels te hebben omgebouwd naar de zogenoemde 3.0-formule. Verder worden de bestaande stadswinkels van de nieuwe huisstijl voorzien, evenals de twintig nieuwe city-winkels die Spar dit jaar wil openen. Ook de recreatiewinkels van Spar onder de naam ‘Spar enjoy’ worden omgebouwd.
De supermarktketen speelt met de verbouwing in op de veranderende markt en consumentengedrag, stelt commercieel directeur Susanne Kroon. De winkels worden volgens haar klaargemaakt voor de toekomst, waarin het dagelijks gemak een belangrijke rol speelt. “Ook het assortiment wordt aangescherpt, de focus ligt in de gemoderniseerde winkels op vers en stralen dat ook uit.”
De 3.0-formule is ingericht op de gebruiksmomenten van de consument, waarbij de traditionele routing is aangepast naar specifieke momenten als ontbijt, maaltijd en borrel. Elk moment heeft een eigen signing in een specifieke kleur. De slogan ‘mijn buurt, mijn Spar’ is vervangen door ‘je vindt het bij Spar’.
Spar heeft naar eigen zeggen een succesvol jaar achter de rug, waarin zowel qua omzet met bestaande winkels als in expert ‘mooie cijfers’ zijn behaald. Exacte cijfers deelt de supermarktketen niet.
Reacties 0