RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Het nieuwe gezicht van Aldi in Nederland
Aldi vernieuwt en opent de komende tijd meerdere nieuwe filialen. ‘In het vernieuwde winkelconcept staat vers centraal en heeft u door een nieuwe winkelinrichting een nog betere ervaring’ luidt de tekst op de speciale website Aldiopent.nl.
Wat moet Picnic met honderd miljoen?
Met honderd miljoen euro van vier familiefondsen gaat Picnic nu écht vol gas geven op zijn uitrol. Een enorm bedrag, aangezien er tot nu toe ‘slechts’ vijftien miljoen euro in het concept was gestoken. Wie zitten er achter deze kapitaalinjectie, en wat betekent die?
Hoe gaat het met Witteveen Mode?
Witteveen Mode is al meerdere decennia een gevestigde naam in de winkelstraat, met inmiddels zo’n honderd winkels voor de wat oudere vrouw. Lang is het betrekkelijk rustig rond de modeketen, tot vorig jaar opeens het bericht komt dat Witteveen van eigenaar is gewisseld. Er waait inmiddels een nieuwe wind door Witteveen Mode, vertelt verkoopdirecteur Adri-Jo Dielissen. “Dat is ook nodig bij winkels die al wat langer bestaan.”
1 april! Twaalf retailgrappen van dit jaar
Winkelketens laten hun creativiteit de vrije loop om media en consumenten in de maling te nemen, in aanloop naar 1 april. Ook dit jaar was het weer raak met een uiteenlopend scala van lolbroeken. Twaalf voorbeelden op een rij.
Hoe staat de uitbreiding van Hoog Catharijne ervoor?
Hoog Catharijne wás al succesvol, benadrukt directeur Menno Overtoom. Toch is het gebied al geruime tijd een bouwput, want er wordt flink vernieuwd. “Bepaalde doelgroepen kwamen er niet”, zegt Overtoom. Deze week gaat een groot nieuw gedeelte open voor publiek, maar de werkzaamheden zijn dan nog lang niet voltooid.
Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsb
Reacties 0