SoLow kijkt voor verdere uitbreiding vooralsnog alleen naar grotere plaatsen. “Daar kunnen we nog een tijdje mee door”, zegt directeur Danny Dame in het aprilnummer van RetailTrends. De discountformule opent dit jaar onder meer de eerste twee winkels in Amsterdam.
In kleinere plaatsen is SoLow, dat inmiddels dertig filialen telt, terughoudend geweest. “Als we straks franchising beter op de rit hebben, willen we daar agressiever uitbreiden”, aldus Dame. “Dat staat nu nog op een laag pitje, omdat we de puntjes nog op de i moeten zetten.”
Dame is niet bang dat de gloriedagen voorbij zijn, nu de crisistijd achter ons ligt. Het is volgens hem mode om te winkelen bij discounters. “Consumenten hoeven zich er niet meer voor te schamen. De jacht naar een schat in de winkel blijft ook na de crisis.”
Nu de crisis achter de rug is, loopt de omzet volgens Dame niet terug. “Integendeel. Alle winkels groeien jaar op jaar.” Wel merkt hij dat het moeilijker wordt om bijvoorbeeld goed personeel te vinden. “Ook is er meer concurrentie voor mooie locaties.”
In het aprilnummer van RetailTrends wordt uitgebreid stilgestaan bij de groeimogelijkheden van discounters in binnen- en buitenland. Ook retailers als Big Bazar, Op=Op Voordeelshop en Action zien nog volop kansen, waarbij Action vooral over de landsgrenzen kijkt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0