Hunkemöller wil alle op het hoofdkantoor verzamelde klantinformatie naar de winkelvloer brengen. “De winkelmedewerkers moeten even goed geïnformeerd zijn als de klanten zelf”, zegt cfo Ron Hemmer in Retail Connect.
Om het winkelpersoneel van al die informatie te voorzien is onlangs een IT-project opgestart met een looptijd van anderhalf jaar. Het gaat onder om gegevens over aankoophistorie, persoonlijke aanbiedingen, activiteiten op social media en actuele voorraadniveaus in andere winkels. “Het is ons duurste IT-project ooit, maar we zijn ervan overtuigd dat we dit moeten doen”, aldus Hemmer.
Hunkemöller krijgt veel data via zijn loyaliteitsprogramma. Aan zeventig procent van de transacties in de fysieke winkels kan de lingerieketen volgens Hemmer een naam koppelen. “Daar kan geen enkele andere retailer in Europa aan tippen”, aldus de cfo. De retailer heeft zijn on- en offline verkoopkanalen inmiddels ‘volledig geïntegreerd’, stelt hij. “Beide kanalen zijn even winstgevend.”
Retail Connect is een magazine van Simac Retail en wordt uitgegeven door RetailTrends Media.
Reacties 0