Hudson’s Bay ziet grote kansen met een formule die minder exclusief is dan de Bijenkorf, maar hoogwaardiger dan HEMA, Blokker en Action. “Het gat tussen de exclusieve winkels en de discounters is enorm”, aldus ceo Jerry Storch in de Volkskrant.
Ons land is volgens Storch ‘slecht bediend met kwalitatief goede winkels voor de gemiddelde consument’. “We hebben enorm veel respect voor de Bijenkorf, maar wij focussen niet op de klandizie van Chinese toeristen. Wij richten ons op de behoeften van de Nederlandse consument.”
Hudson’s Bay opent later dit jaar – niet voor augustus – de deuren van zijn eerste winkels in ons land. De Amsterdamse flagshipstore gaat waarschijnlijk het eerste open. De Canadese warenhuisketen zegt driehonderd miljoen euro in de Nederlandse expansie te steken.
Storch is ervan overtuigd dat het filiaal in Amsterdam ‘het beste warenhuis ter wereld’ wordt. Hudson’s Bay heeft er zeventienduizend vierkante meter tot zijn beschikking. Die meters worden volgens Het Financieele Dagblad gevuld met modewaren, juwelen, accessoires, speelgoed, cadeauartikelen en huisraad. Welke merken de retailer gaat voeren, vertelt hij niet.
Het Canadese concern is vooralsnog van plan om vijftien warenhuizen van Hudson’s Bay en twee outletwinkels van Saks Off 5th te openen. Dat aantal kan nog oplopen tot twintig. Zo zoekt de retailer nog een locatie in Groningen. Hudson’s Bay rekent op termijn op een jaaromzet van vijfhonderd miljoen euro.
Reacties 0