Jumbo opent over zes à zeven weken zijn eerste gemakswinkels. Groningen en Den Bosch krijgen de primeur, bevestigt manager customer experience Jeroen Janssen van Jumbo tijdens What’s Going on in Retailing?!.
In de stadswinkels kunnen klanten volgens Janssen straks onder meer terecht voor verse pizza, een kop koffie of wijn. Op termijn wil de supermarkten vijftig van deze ‘convenience stores’ openen. Jumbo telt nu zo’n 580 reguliere supermarkten, maar daar zullen er volgens Janssen waarschijnlijk niet veel meer van bijkomen.
Hij laat verder weten dat Jumbo momenteel werkt aan een nieuwe variant van La Place voor in de warenhuizen van Hudson’s Bay. De Canadese retailer wil dit najaar zijn eerste winkels in ons land openen. Hoe de nieuwe formule van La Place eruit komt te zien, vertelt Janssen niet.
Janssen werkt sinds begin dit jaar bij Jumbo en houdt zich bezig met alle klantreizen bij de Veghelse keten. Zijn doel is onder meer om de fysieke vestigingen ‘slimmer’ te maken, door de grenzen tussen de digitale en fysieke ervaringen van klanten te vervagen. Daarvoor ziet hij onder meer een grote rol weggelegd voor spraak. Janssen wijst erop dat de Amazon Echo en Google Home respectievelijk 8,2 en een half miljoen keer zijn verkocht. 'Voice' groeit volgens hem de komende jaren uit tot het belangrijkste touchpoint.
Reacties 0