Media Markt introduceert een innovatielab als vast onderdeel van zijn nieuwe winkelopzet. Het eerste lab wordt geopend in de vernieuwde vestiging in Eindhoven, die volgende week zijn deuren opent.
Het innovatielab biedt een podium aan startups, crowdfundingcampagnes en kennisinstellingen. Het lab bestaat uit verschillende paviljoenen met maandelijks vijf producten, prototypes en ideeën die nog niet op de markt zijn, maar in de toekomst een grote rol kunnen gaan spelen op het gebied van consumentenelektronica.
Elk paviljoen is voorzien van een eigen thema: active, health, gaming, smart home en mobile. Komende maand worden onder meer een virtual reality handcontroller, slim deken en voetzolen met sensoren voor hardlopers getoond.
Het lab is volgens innovatiemanager Jeroen Hol ‘de uitgelezen mogelijkheid om producten te toetsen en te laten ervaren’ onder de bezoekers van Media Markt. Consumenten kunnen direct feedback geven op de interactieve presentaties. “Dit maakt het voor de startup-ondernemers makkelijker om cruciale keuzes te maken in elke fase, van het ontwerpproces tot aan de distributie”, stelt hij. Ondernemers kunnen hun producten pitchen voor het publiek, wat volgens Hol nuttige informatie oplevert. “Slaat het product aan? Zijn er nog aanpassingen nodig? Voor onze klanten is het natuurlijk ontzettend leuk om een eerste blik in de toekomst te krijgen.”
Reacties 0