Supermarktketen Emté heeft in het eerste kwartaal een omzetdaling van 0,2 procent genoteerd. De omzet kwam uit op 203 miljoen euro. De identieke consumentenomzet liep met 1,2 procent terug ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit cijfers die moederbedrijf Sligro Food Group donderdag heeft gepubliceerd.
Emté ging eind 2015 van start met de 3.0-formule, die naar eigen zeggen een betere omzetontwikkeling toont dan winkels onder het oudere format. Toch blijft ook de omzet in de vernieuwde filialen achter bij de verwachtingen. Sligro Food Group laat weten de ontwikkelingen bij Emté in het tweede kwartaal te evalueren.
Het retailconcern zag zijn totale omzet in het eerste kwartaal met 5,8 procent oplopen tot 669 miljoen euro. Exclusief het effect van overnames nam de omzet met 2,5 procent toe. Daartegenover staat dat de paasweken – goed voor zo’n vijf miljoen extra omzet – vorig jaar in het eerste kwartaal vielen en dit jaar in het tweede kwartaal.
Reacties 0