RTL Ventures neemt voor drie miljoen euro een minderheidsbelang in woonwinkel Flinders. De retailer wil het geld gebruiken om uit te groeien tot een landelijk merk, laat directeur en oprichter Geert-Jan Smits weten.
Flinders wil zijn naamsbekendheid vergroten via een reclamecampagne op televisie en de uitgave van een eigen magazine. Het bedrijf mikt op marktleiderschap in het designsegment binnen de woonbranche, zowel in Nederland als in België en Duitsland.
De woonbranche is volgens Smits vooralsnog erg versnipperd, waarbij in het hogere segment geen landelijk merk bestaat dat de consument via alle kanalen bedient. “De huidige designwoonwinkels hebben vooral een regionale focus en online grootmachten als bol.com, Wehkamp en fonQ missen de specialisatie in het luxesegment.”
Flinders zag zijn omzet vorig jaar met 65 procent groeien tot elf miljoen euro. De verwachting is dat er dit jaar zestien miljoen euro omzet wordt geboekt. Begin dit jaar werd een nieuw distributiecentrum geopend om de geplande groei te realiseren. Flinders wil de komende periode de marketing, personalisatie van zijn aanbod en logistiek optimaliseren.
Reacties 0